Köpvillkor
Köpvillkor Ouro Rullgardiner
Allmänt
Följande köpvillkor är anpassade för internetförsäljning på www.ourorullgardiner.se och är gällande för privatkunder som är 18 år fyllda och bosatta i Sverige.
Information om Ouro Rullgardiner:
Ouro Rullgardiner
Fridtjof Nansens Plads 5
2100 København Ø
Danmark
(Detta är inte returadress eller ett showroom.)
Momsnummer: NL8207.23.435.B.01
Organisationsnummer: 34337629
Kontaktuppgifter kundtjänst:
Telefon: 08-446 82 028
E-mail: kundservice@ourorullgardiner.se
Beställning
En beställning görs enkelt och säkert i Webbshoppen och du bekräftar din beställning när du genomfört steg 3 (Översikt) i kassan, alltså när du klickat på ”Beställning med betalningsskyldighet”. Härmed blir du också ansvarig för att betala din beställning.
Om du väljer Klarna faktura, kort eller PayPal som betalningsmetod får du ett e-mail med din Orderbekräftelse strax efter genomförd beställning. Om du väljer betalningsmetoden Internationell banköverföring, får du först ett e-mail med betalningsinformation från vår betalningspartner Adyen. Efter att vi har registrerat din betalning kommer du motta en orderbekräftelse med viktig information som ska sparas.
Ändra i beställningen
Du kan ändra i din beställning genom att kontakta kundservice på telefon 08-446 82 028. Observera att din beställning endast kan annulleras innan din beställning behandlats och gått i produktion.
Annullera beställning
Du kan annullera din beställning kontakta kundservice på telefon 08-446 82 028. Observera din beställning endast kan annulleras innan din beställning behandlats och gått i produktion.
Priser och avgifter
Alla priser är angivna i SEK och inklusive 21% moms.
Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma, se avsnitt 5. Betalning och 6. Leverans.
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.
Betalning
Klarna Fakturabetalning
Med fakturabetalning får du hem dina varor innan du betalar och behöver aldrig ge ut din kortinformation. Vid betalning med faktura är betalningstiden 14 dagar från den dag då varorna skickas från oss. För att kunna betala med faktura kräver vår betalningspartner ditt personnummer för att göra en kreditbedömning samt att din beställning skickas till din folkbokföringsadress.
En fakturaavgift på 29 SEK tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta efter Klarnas regler och standardavgifter. Om betalning efter detta fortfarande inte sker överlämnas ärendet för inkassohantering och extra kostnader kan tillkomma.
Du har även möjlighet att välja Klarna delbetalning. Precis som när du köper med vanlig faktura får du varorna innan du betalar. Du kan välja att dela din betalning på 6, 12 eller 24 månader.
Kortbetalning
Hos Ouro Rullgardiner kan du betala med betal- och kreditkort. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalningspartner Adyen som är auktoriserade med PCI DSS certifiering.
Internationell banköverföring
Du kan välja att betala dina beställda produkter genom att göra en internationell banköverföring. Vi kommer då att starta produktion efter att vi mottagit din betalning.
Efter att du genomfört din order så kommer du att motta ett mail med betalningsuppgifter, referens och beloppet att betala i EUR. Du ska överföra beloppet genom att använda IBAN- och Swiftnummer då det är en internationell banköverföring. Viktigt att du överför pengarna med avgiftsalternativet ”DELAD”, annars kommer din betalning inte att gå igenom.
Direktbetalning via Internetbank
Vi erbjuder säker direktbetalning via Internetbank där du automatiskt skickas vidare till din Internetbank där du loggar in som vanligt och godkänner transaktionen. Pengarnas dras från ditt konto omedelbart när du godkänner betalningen.
PayPal
På Ouro Rullgardiner kan du också betala med PayPal, genom att logga in på ditt PayPal-konto eller genom att skapa ett nytt när du ska genomföra din betalning. Med PayPal betalar du antingen med ditt kort eller pengar som du har insatta på ditt PayPal-konto.
Leverans
Din beställning levereras med UPS ut till din adress.
Leveranstid
Takfönstergardiner beställt efter produktkod: 8-9 vardagar Produkter beställt efter specialmått: 13-14 vardagar.
Alla beställningar som görs på www.ourorullgardiner.se produceras efter genomförd beställning. Produktionstiden är ca. 5 vardagar för standardprodukter och ca. 10 vardagar för produkter efter specialmått, och efter produktion tillkommer 3-4 vardagar när din beställning är under transport.
Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter beställningen är gjord.
Fraktkostnad
En fraktavgift på 89 SEK inklusive moms tillkommer på alla beställningar.
Ej mottagen vara
Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på kundservice@ourorullgardiner.se eller per telefon 08-446 82 028. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.
Leveransförsening
Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom Ouro Rullgardiners kontroll kan inte Ouro Rullgardiner anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.
Transportskada och risk
Ouro Rullgardiner ansvarar för din beställning tills du fysiskt har mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage ska du antingen välja att motta paketet med reservation för skadan som måste antecknas av UPS, eller vägra att motta paketet. Vi ber dig även så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på kundservice@ourorullgardiner.se eller per telefon 08-446 82 028.
Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna om du skickar varor i retur.
Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.
Ångerrätt och returer
Ångerrätt
Du har som privatkund 14 dagars ångerrätt från den dag då du mottar dina varor.
Observera dock, att ångerrätten ej gäller specialtillverkade produkter. Därmed gäller ångerrätten inte, när du hos Ouro Rullgardiner beställer produkter som tillverkas efter dina specifika mått.
Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka varan i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik.
Om du önskar att använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan välja att använda denna standardblankett vid ångrat köp eller bara meddela oss via e-mail. Efter du har meddelat oss att du vill ångra köpet, ska du inom 14 dagar skicka produkten i retur.
(lag 2005:59, Lagen om distanshandel och avtal utanför affärslokal.)
Retur
Du ska fylla i en retursedel och bifoga denna när du skickar returen. Du kan antingen använda denna standardblankett vid ångrat köp eller den retursedel som Ouro Rullgardiner erbjuder på sin hemsida.
Du står som kund själv för att betala returfrakten på samma sätt som du ansvarar för att produkten kommer fram till Ouro Rullgardiner i bra skick. Du måste därför emballera produkten på ett sätt som säkerställer att produkten inte skadas i transporten. Vi rekommenderar att du skickar varan i sitt originalemballage.
Ouro Rullgardiner rekommenderar att du returnerar dina varor med UPS. När du returnerar produkter till Ouro Rullgardiner med UPS som kommer du få ersättning om returkostnaden överstiger 89 SEK. Således är alltid returfraktkostnaden med UPS 89 SEK.
Om du väljer att returnera dina produkter med ett annat fraktbolag än UPS så betalar kunden hela fraktkostnaden själv utan möjlighet till ersättning.
Om du vill returnera dina produkter med UPS kan du beställa en returetikett på UPS hemsida: www.ups.se. Efter att du beställt returetiketten ringer du till UPS och bokar en upphämtning av paketet. Om returfraktkostnaden överstiger 89 SEK ska du behålla kvittot och maila det till kundservice@ourorullgardiner.se. Om fraktbeloppet överstiger 89 SEK kommer det överstigande beloppet (t.ex. 129 SEK - 89 SEK = 40 SEK) att återbetalas till dig.
Returadress:
Bloc Blinds
Tobermore Road
Draperstown BT45 7AG
Northern Ireland
Värdesminskningsavdrag
Om varorna du returnerar är i försämrat skick som gör dem osäljbara kan Ouro Rullgardiner göra avdrag eller vägra att återbetala, beroende på skadans omfång, vilket avgörs i varje enskilt fall.
Återbetalning
Vi kommer att återbetala det belopp du betalt för varorna utan onödig försening efter att vi har mottagit och behandlat din retur, dock senast efter 14 dagar från det att du har meddelat att du vill göra ångerrätten gällande, förutsatt att vi har mottagit produkten eller bevis att produkten har skickats till oss.
Om du endast returnerar delar av din order kommer endast den produktens kostnad att återbetalas till dig. Om du däremot returnerar en hel beställning återbetalas du för produkternas värde och kostnaden för standardfrakten ut till dig. Om du däremot returnerar en hel order återbetalas du för produkternas värde och kostnaden standardfrakten ut till dig. Avgifter för t.ex. fakturabetalning återbetalas inte.
Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid beställning.
Reklamation
Reklamationsrätt
Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Ouro Rullgardiner eller som på annat sätt uppvisar fel.
Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det at du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.
Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäcks anses alltid som skälig tid för anmälan.
Så gör du om du vill reklamera en produkt
Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt i retur till oss. Av kundservice kommer du få vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare. Vid reklamation ber vi dig att skicka in bilder på skadan/felet för att förkorta behandlingstiden. Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt.
Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-mail: kundservice@ourorullgardiner.se.
Telefon: 08-446 82 028.
Returadress vid reklamationer:
Bloc Blinds
Tobermore Road
Draperstown BT45 7AG
Northern Ireland
Vi ber dig att inte att skicka reklamationsprodukter i retur utan föregående avtal med kundservice, då du kan riskera att din reklamation nekas.
Förbehåll
Ouro Rullgardiner tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter i webbshoppen som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.
Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan Webbplatsen och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på Webbplatsen företräde.
Force Majeure
Ouro Rullgardiner har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför Ouro Rullgardiners kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.
Personuppgifter och sekretess
Vissa personuppgifter och handlingar på www.ourorullgardiner.se kommer lagras och hanteras av Ouro Rullgardiner i enighet med personuppgiftslagen. Dessa uppgifter kräver Ouro Rullgardiner för att kunna fullgöra sin del av det avtal som ingås med kunden.
Personuppgiftsansvarig:
Gordijnen B.V.
Cornelis Zillesenlaan 90
1086 ZK Amsterdam
The Netherlands
Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Ev. personnummer
Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till en tredje part för att kunna fullgöra avtalet då: - Vår avtalspartner inom betalningstjänster kräver vissa uppgifter för att kunna genomföra din betalning - Vår transportpartner kräver vissa uppgifter för att kunna leverera din beställning
Registerutdrag
Alla kunder som ingått ett avtal med Ouro Rullgardiner som privatperson kan en gång per år begära att få ett kostnadsfritt registerutdrag på den information vi har sparade om kunden. För att få detta ska du skicka in en undertecknad begäran till adressen ovan under ”Personuppgiftsansvarig”. Om vi skulle ha information sparad om dig som är felaktig, ofullständig eller missvisande ändrar och uppdaterar vi dessa.
Radering av kunduppgifter
Kunder kan skicka in en skriftlig och undertecknad begäran att få sin information som är lagrad hos Ouro Rullgardiner, raderad. Vi kan dock inte radera sådan information som enligt lag krävs att vi har lagrad i redovisnings- och bokföringssyften.
Cookies
Samtlig information som publiceras på www.ourorullgardiner.se är i uteslutande informativt syfte för att besökare ska kunna använda sig av hemsidan. När en användare besöker en hemsida sparas filer ner på besökaren dator, så kallade cookies. På hemsidan används följande cookiefiler:
- Session cookies som endast sparas temporärt på besökarens dator för hemsidan ska kunna användas utan problem. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.
- Persistent cookies: dessa cookies sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.
- Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Du väljer att tacka ja till detta genom att fortsätta använda hemsidan när du gått in på den och meddelandet visat sig.
- Drifts- och optimeringscookies: Dessa används för driften av webbplatsen. Det kan t.ex. vara för att få statistik på antalet besökande eller annan information till analys. De används också i samband med frågeformulär. Dessa cookies kan samla in uppgifter som kan tillskrivas användaren.
- Marketing cookies: Dessa cookies används till anonym tracking på hemsidor och för att bygga upp profiler som visar vilka sökningar varje användare har gjort och vilka sidor de besökt. Dessa cookies kan lagra data som identifierar användaren eller innehåller specifik information om användaren.
- Facebook cookies: Dessa används till att visa en "gilla" knapp och information om vilka av dina Facebook-vänner som gillar sidan. Facebook ger vidare tillgång till ett verktyg för statistik, kallat Facebook Insights, som visar information kring användning av Facebook.
Vi använder Google Analytics för att analysera hur besökarna använder hemsidan. De uppgifter som samlas in om din användning, så som trafikdata och IP-adress, skickas och sparas på Googles servrar i USA. Här kan du välja bort cookies från Google Analytics: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
12. Övrigt
Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Samtliga material som publiceras på www.ourorullgardiner.se, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.
Färgåtergivning på produktbilder
Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.
Tvist
Tvist mellan Ouro Rullgardiner och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer Ouro Rullgardiner att följa nämndens beslut.
Våra recensioner
Varför välja Ouros rullgardiner?
1. Mycket för pengarna
Alla Ouros rullgardiner är, i genomsnitt, 50% mer prisvärda än jämförbara produkter från originaltillverkaren.
2. Högkvalitativa delar
Varje rullgardin är tillverkad av komponenter av bästa kvalitet och är därför i extremt bra skick. Detta märks på garantivillkoren för våra produkter.
3. Tre års garanti!
Varje rullgardin levereras med tre års garanti, som visar att vi tror på våra produkter och kvaliteten på våra komponenter.
4. Väldigt enkel att montera
Ouros Bloc-rullgardiner passar perfekt i de fönster för vilka de designades. Som en följd av detta är installationen enkel och inga specialverktyg krävs. Bloc tillhandahåller inget universalsystem, men en specialanpassad produkt som du kan installera på några minuter.
5. Fantastiska färger, de senaste trenderna
Du kan välja bland ett brett urval av färger, inklusive mörkläggande och genomskinlig. Vi håller kontinuerlig koll på de senaste trenderna så att du alltid hittar just den rätta färgen för din interiör.
6. Bra kundservice
Det är extremt viktigt för oss att du är nöjd med dina Bloc-rullgardiner och din shoppingupplevelse. Vi hjälper mer än gärna till med att besvara de frågor du kan tänkas ha före eller efter din beställning.
7. Snabb leverans
Du kommer att få dina specialanpassade Bloc-rullgardin inom 9-11 arbetsdagar.
8. Ouro tar ansvar för miljön
Ouros rullgardiner är 100% återvinningsbara. Komponenterna kommer från närliggande leverantörer, inte från andra sidan jordklotet. På så sätt reduceras miljöpåverkan så långt det är möjligt.