Frågor och svar
Var hittar jag storleken och/eller typkoden på mitt VELUX ® -, Roto-, Dakstra-, Rooflite- eller Fakro-takfönster?
Storleken och/eller typkoden finns på en etikett på sidan om ditt takfönster. För Roto sitter detta oftast bakom en blå eller röd flik.
Jag känner inte till varumärket på mitt takfönster, kan ni hjälpa mig?
Inga problem. Även om vår webbplats har produkter för takfönster, kan vi tillverka specialanpassade takfönster-rullgardiner för fönster av alla typer och storlekar. Skicka oss ett e-postmeddelande med bredden och höjden på det synliga glaset i ditt takfönster så informerar vi dig direkt om vad du bör beställa.
Vad är era leveranskostnader?
Våra leveransavgifter är SEK 90,- inkl. moms per beställning för paket som är mindre än 150 cm långa.
Klagomålshantering
Om du har ett klagomål, vänligen ring oss på det nummer som står listat på vår webbplats. Du kan också skicka oss ett e-postmeddelande på kundservice@ourorullgardiner.se. Vi gör vårt bästa för att besvara klagomål inom 24 arbetstimmar.
Till vilka länder levererar ni era takfönstergardiner?
Vi levererar våra takfönstergardiner till de flesta länder inom Europa. Du kan välja ditt land i rullgardinsmenyn under beställningsfasen.
Vad är den genomsnittliga leveranstiden för era produkter?
Alla våra rullgardiner är specialanpassade för dig i vår fabrik. Normal leveranstid är 9-11 arbetsdagar. När din beställning väl har skickats, kommer du att få ett e-postmeddelande med en bekräftelse och ett spårningsnummer. Du kan ange detta spårningsnummer på www.dpd.nl under rubriken "paketnummer". Detta låter dig se exakt var ditt paket befinner sig och när det förväntas ankomma.
Jag fick ett e-postmeddelande med mitt DPD-spårningsnummer, men när jag klickar på länken står det att numret är ogiltigt.
Ditt paket måste först scannas in i DPD-systemet på Irland. Prova länken på nytt om några dagar och du lär upptäcka att den fungerar och att du kan spåra ditt paket. Vi beklagar besväret.
Jag är inte så händig, är era takfönstergardiner och rullgardiner svåra att installera?
Du behöver inte vara en erfaren hantverkare för att installera våra takfönstergardiner eller rullgardiner. Allt du behöver är en skruvmejsel och 3 minuter. Titta på installationsvideon för att se hur enkelt det är.
Jag beställde fel storlek eller färg. Kan jag byta?
Detta är inga problem om du beställde en takfönstergardin av standardmärke och standardtyp. Skicka oss ett e-postmeddelande och beskriv ärendet. Såhär fungerar det:
- Kontakta kundservice
- Du kan få en returetikett med vilken du kan returnera produkten
- När vi har fått gardinen, kommer du att få hela inköpspriset återbetalt. Du kan beställa de rätta gardinerna via vår webbplats. Varför är era produkter billigare än takfönstergardinerna i original från VELUX ® , Fakro, Roto, Rooflite, Dakstra etc.? Är detta för att era produkter håller lägre kvalitet? Vi har så högt förtroende för kvaliteten på våra system att vi erbjuder tre års garanti som standard. Alla våra takfönstergardiner har kontrollerats tum för tum och tillverkas exakt utifrån de storleksmått som ditt takfönster motsvarar. Därför gör vi ingalunda några kompromisser när det gäller design och kvalitet på våra produkter, även om vi erbjuder konkurrenskraftiga priser.
Vad är skillnaden mellan ert ECO-mörkläggningssystem och andra takfönstergardiner som inte är i original, och de rullgardiner som finns tillgängliga på marknaden?
Våra rullgardiner har en väldigt viktig designfunktion som är unik och som andra jämförbara varor inte har. För att uppnå 100% mörkläggning, måste en rullgardin ha en skyddande kassett som är helt omslutande. Även på kassettens baksida.Alla våra mörkläggande ECO-rullgardiner och system för takfönstergardiner i premiumsortimentet har denna egenskap. Detta har en rad fördelar. Det blockerar ljuset när ovandelen av gardinen är helt stängd. Det förebygger att ränder bildas på ditt tyg som ett resultat av att solen ständigt skiner på ett ställe medan gardinen hänger. Det förebygger även att tyget blir skadat under installation som ett resultat av att det skrapar mot någonting.
Därför får du mer för pengarna genom bättre kvalitet, såväl som tre års garanti och ett omfattande urval av färger och tyger.
Mitt takfönster sitter högt upp. Kan ni hjälpa till?
Inget är ouppnåeligt med ett handtag framför din Ouro-rullgardin. Beställ det, så kan du använda det inte bara till din rullgardin, utan även till din takfönstergardin. Vi har även fjärrkontroller som du kan använda för en av våra rullgardiner.
Jag vill välja ett mörkläggande tyg. Ger svart en bättre mörkläggande effekt än vitt?
Nej, det spelar ingen roll vilken tygfärg du väljer för gardinens insida. All våra mörkläggande tyger är mörkläggande till 100%. Detta beror på det vita solskyddande lagret som sitter på utsidan av våra mörkläggande tyger. Till följd av detta, hålls ditt rum mysigt och varmt under vintern och kallt under sommaren.
Vi har även borst i kantlinjerna av aluminium, som blockerar indirekt ljus, såväl som luftströmmar. Detta innebär 46% mindre värmeförluster med ett enkelglasfönster, 33% mindre värmeförlust med ett tvåglasfönster, och 12% mindre värmeförlust med ett treglasfönster.
Jag kan inte bestämma mig för en tygfärg. Kan jag beställa tygprover?
Ja, det är inga problem. Du kan få tre tygprover för SEK 29,-
Jag har en syntetisk fönsterram, är det enkelt att installera ert system i detta fall?
Det är inga problem. Det syntetiska materialet är ett tunt lager som sträckts över en träkärna. Du kan skruva i skruvar i detta lika enkelt som du skulle har gjort i en träram.
Vad är skillnaden mellan era takfönstergardiner i standardutförande och era takfönstergardiner från premiumsortimentet?
Klicka på takfönstergardiner på vår webbplats och ta en titt på skillnaderna mellan de olika systemen.
Kan jag stoppa rullgardinen vid en önskad höjd?
Du kan öppna och stänga våra takfönstergardiner i både standard- och premiumutförande vid önskad höjd genom ett patenterat sladdlöst system. Våra takfönstergardiner i budgetutförande kan ställas in till tre standardhöjder.